bas-agrisi

BAŞ AĞRISI

Baş ağrıları hiç beklemediğimiz bir anda ortaya çıkarak tüm günümüzü kabusa çevirebilir. Bu süreçte yapılacak en basit işler bile göz korkutucu hale gelebilir. Baş ağrıları beyinde ağrı duyusu olmadığı için beynin kendisinden gelmez. Bu ağrıyı yaşadığımızda beynimiz ağrıyor gibi olsa da bu ağrılar; baş-boyun bölgesindeki damarlar, kaslar, çene eklemi ve saçlı deriden kaynaklanmaktadır. Baş bölgesindeki damarlarda genişleme, kaslardaki spazm, çene sıkma ve saçlı derideki gerilmeler ağrıya neden olur.

• Tüm insanlar yaşamının herhangi bir döneminde bir kez olsun baş ağrısı çeker.
  • Kısa süreli (akut/atak) veya sürekli (kronik) olabilir.
  • Bir yıllık değerlendirmede erişkin yaş grubunun %78’inin yaşadığı baş ağrılarının %47’si kayda değer düzeydedir.
  • Ağrıların çoğunluğu tehlikesizdir.

Birçok farklı tipte baş ağrısı vardır: En çok görülenleri migren ve gerilim tipi baş ağrılarıdır.

BAŞ AĞRILARI VE AROMATERAPİ

Ağrı aslında bir uyarı sistemidir. Bir yerlerde bir şeylerin doğru gitmediği, doğru yapılmadığı veya kişinin yükünün fazla olduğu mesajlarını da içerir. Ağrı hissinin derinliği ve yoğunluğu, yaşanmışlıklar ile çok ilişkilidir. Öfke, korku ve coşku gibi güçlü duygular ile ağrı bir süre durabilir. Ancak korku ile de artabilir. Bu tip dönemlerde kişinin rahatlaması, kendini iyi hissetmesi için düzenli yapılan çeşitli uygulamalar çok önemlidir.

Aromaterapötik koku karışımları ve bazı dokunma teknikleri ile danışanlarda iyi hissetme, rahatlama, ferahlık duyguları sağlanır. Aromaterapi, sinir sistemi üzerinden ve endorfin hormonlarıyla bağlantılı olan parasempatik yanıtların arttırılmasıyla etki gösterir.

Ayrıca aromaterapi uygulamalarında kullanılan bazı esansiyel yağlar, ağrı kesici, iltihap ve yangı önleyici özelliklere sahiptir.

Baş ağrısı ilaçları ağrının yok olmasını sağlamaz, sadece kişinin bir şey yokmuşçasına işlevine devam etmesini sağlar.

Klinik Aromaterapi seanslarında; danışanın sağlık öyküsü ile beraber beslenme alışkanlıkları, yaşam tarzı gibi bilgileri alınmaktadır. Yapılan koku ve duygu çalışmalarında kişinin geçmiş koku bağlantıları, beklentileri, uygulama şekilleri değerlendirilir ve kişinin koku profili oluşturulur.

Seanslar sırasında kullanılan kokular eşliğinde farklı terapi teknikleri de birleştirilmektedir.

Koklama (Inhalasyon)

• Kişiye özel hazırlanan koku karışımı ile beyinde bulunan “zevk hafızası alanı” ile etkileşim sağlanması
  • Mekanizması hala tam bilinmeyen ancak birçok esansiyel yağın, ağrının algılanmasında yarattığı değişim

Cilt Üzerinden

• Ağrının tipine göre ısı verici veya soğutucu içerikler kullanılması
  • Ağrı, spazm azaltıcı yağlar ile uygulama
  • İltihap ve yangı önleyici yağlar ile uygulama
  • Ciltte kan dolaşımını arttırıcı etkiyi sağlayacak yağlar ile uygulama
  • Ciltte bulunan duyu lifleri ile etkileşim sağlayan dokunma tekniklerinin uygulaması

Uyarı

Aniden oluşan veya geçmeyen baş ağrılarınızda mutlaka doktorunuza başvurun.