nezle-ve-grip

NEZLE VE GRİP

Soğuk algınlığı, diğer adıyla nezleye birden fazla virüs neden olabilir. 2 – 5 günlük kuluçka dönemi sonrası, şeffaf burun akıntısı, burun tıkanıklığı, hapşırma, yutak bölgesinde rahatsızlık hissi, öksürük, kırgınlık ve hafif baş ağrısıyla kendini gösterir. Genellikle 1 hafta sürer ve ateşsiz seyreder. Titreme, boğaz ağrısı, boyunda büyümüş lenf nodu pek gözlenmez.

Grip ise influenza virüsünün neden olduğu bir enfeksiyondur. Bu virüs birçok alt gruba sahip olabilir. En önemli özelliği 39-40C’leri bulabilen inatçı ateştir. En yaygın belirtisi eklem ve kas ağrılarıdır. Eşlik eden şeffaf burun akıntısı, burun tıkanıklığı, boğazda rahatsızlık hissi, baş ağrısı; hatta ishal, bulantı, kusma gibi mide-bağırsak belirtileriyle de kendini gösterebilir.

NEZLE VE GRİPTE AROMATERAPİ

Aromaterapide kullanılan esansiyel yağların mikrop öldürücü özellikleri uzun yıllardır bilinmektedir. Bu nedenle etkin bir şekilde kullanıldıkları alanlardan birisi de nezle ve griptir. Özellikle belirtilerin ilk görüldüğü andan itibaren uygulanılırsa çok daha faydalı olabilirler.

Mevcut antibiyotikler ile ilgili bazı gerçekler:

• Mevcut antibiyotiklere karşı her geçen gün direnç oluşuyor ve artıyor
  • İngiltere’de bugün “reçete edilebilen” antibiyotiklerin sayısı, 25 yıl öncesine göre %25 daha az
  • Birçok ilaç firması bir süredir bu konuda araştırma yapmıyor
  • 25 yıldır yeni bir antibiyotik sınıfı keşfedilmedi
  • Hem sağlık hem de tarım için büyük problem
  • Tahminlere göre mevcut antibiyotikler, önümüzdeki 20 yılda tamamen etksisiz hale gelecekler

Esansiyel Yağlar Nasıl Yardımcı olabilir?

• Yüzlerce esansiyel yağ mevcut
  • Mikroorganizmaya bağlı olarak bazıları yüksek derecede antimikrobiyal
  • Sinerjik etkili yağları karıştırmak antimikrobiyal etkiyi arttırabilir

Böylece hazırlanan sinerjik karışımların etkisi 2+2 = 5 şeklinde olabilmektedir.

TERAPİ VE UYGULAMA

Koklama (Inhalasyon)

• Difüzyon (Ortam ve kişiye özel): Evde ve işyerinde antiviral ve antibakteriyel etkili esansiyel yağlar ile düzenli difüzyon yapılması sağlanır. Ayrıca esansiyel yağların balgam söktürücü ve burun açıcı özelliklerinden de faydalanılır.
  • Oda spreyleri
  • Aromaçubuklar
  • El temizleme jelleri ve yağları: Yüksek derecede mikrop öldürücü özellikli yağ karışımlarının kullanıldığı ürünler

Cilt Üzerinden & Diğer

• Göğüs Ovmaları: Balgam söktürücü özellikteki yağlar ile hazırlanan göğüs ovmaları, hem koklama hem de ciltten emilerek etki gösterir.
  • Nezle ve gripte kullanılabilecek çaylar ve bitkiler